ZASKAKUJĄCE WŁAŚCIWOŚCI IMBIRU

Hej! 

Imbir to jedna z tych roślin, które powinny stale gościć w naszej diecie. To nie tylko "wspomagacz" utraty wagi, choć wiem, że wiele osób właśnie dlatego włącza go do posiłków. Zawiera on naprawdę dużo korzystnych dla zdrowia substancji, a oprócz tego nadaje chrakterystycznego smaku potrawom. Dlaczego warto go spożywać - i to nie tylko jako dodatek do piwa i ciastek korzennych?


1. Bogactwo witamin i składników mineralnych - imbir zawiera sporo witaminy C, witaminy z grupy B, a także rozpuszczalne w tłuszczach - A, D, E i K. Spośród pierwiastków w imbirze znajduje się m.in. wapń, fofsor, żelazo, magnez, potas i cynk. Obecność tych składników powoduje, że imbir wpływa korzystnie na wiele przemian metabolicznych w organizmie. 
2. Ułatwia trawienie - imbir w kłączu zawiera olejek, który pomaga na zaburzenia trawienia.  Wpływa pozytywnie na wydzielanie żółci, pobudza także wydzielanie śliny i soku żołądkowego, działa rozkurczowo i zapobiega wzdęciom.
3. Zmniejsza agregację płytek krwi - co oznacza, że zapobiega powstawaniu zakrzepów i schorzeniom z tym związanym. 
4. Łagodzi bóle miesiączkowe - dzięki działaniu przeciwbólowemu. Łagodzi także mdłości, które często towarzyszą miesiączce.
5. Jest bogaty w substancje przeciwzapalne - imbir jest składnikiem niektórych maści i plastrów rozgrzewających; kilka kropli olejku imbirowego stosowanego przy masażu przynosi ulgę mięśniom.
6. Pomocny przy bólach migrenowych -  zmniejsza ilość oraz intensywność ataków bólu głowy
7. Wspomaga pozbycie się nadmiaru wody podskórnej i zapobiega obrzękom - zawarty w nim olejek eteryczny ma działanie moczopędne. Imbir poprawia też krążenie krwi.
8. Poprawia ukrwienie mózgu i procesy myślowe - zatem świetnie sprawdza się podczas intensywnej nauki
9. Pozytywnie wpływa na jamę ustną - ma działanie odkażające i odświeżające, pozostawia miły zapach w ustach. Leczy także różne infekcje jamy ustnej i pobudza wydzielanie śluzu. 

Imbir, poza całą gamą świetnych właściwości, ma też działanie lekko drażniące na śluzówkę przewodu pokarmowego - nie jest więc niestety wskazany osobom cierpiącym na chorobę refluksową żołądka, nadkwasotę i wrzody żołądka i dwunastnicy. Ponadto, kobiety w ciąży też powinny uważać - mogą go stosować, ale w niewielkiej ilości, ponieważ imbir podnosi ciśnienie, a nadciśnienie może być groźne dla przyszłej mamy. 

Pamiętajcie, że imbir mielony i imbir świeży to zupełnie różne przyprawy. Imbir świeży jest dużo bardziej pikantny i nada się do owoców morza, tłustych mięs, a także poprawy smaku niedporawionych potraw. Mielony idealny będzie do piwa, pieczonych jabłek i korzennych ciasteczek - ma przedewszystkim dużo łagdoniejszy smak, niż ten surowy. 

Kupując świeży imbir, zwracajcie uwagę na kolor. Nie powinien mieć plam, a jego kolor powinien być kremowy lubjasnobrązowy. Należy przechowywać go w chłodnym miejscu, najlepiej w lodówce, najlepiej szczelnie zamknięty - wtedy może naprawdę długo zachować świeżość. 

CONVERSATION

8 komentarze:

  1. Osobiście nie za bardzo przepadam za IMBIREM.

    OdpowiedzUsuń
  2. generalnie wszystkie "za" przemawiają, że powinnam przekonać się do imbiru... a ja nie mogę znieść jego zapachu i smaku :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię herbatę z imbirem, teraz wiem skąd u mnie takie były skoki ciśnienia :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś nie lubiłam imbiru, a dziś chętnie popijam z nim herbatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam, że imbir jest dobry na migreny! I na bóle miesiączkowe. Zawsze stosowałam go na przeziębienia jako dodatek do herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z imbirem znamy sie od dobrych kilku lat- na jesień oraz zimę , aby wyleczyć kazde przeziębienie skutecznie działa miodowo-imbirowo-cytrynowa mikstura :-)

    OdpowiedzUsuń

Byłoby mi bardzo miło, gdybyście wyrazili swoją opinię. A jeśli blog Wam się podoba, może dodacie do obserwowanych? :)
ZAPRASZAM RÓWNIEŻ NA FANPAGE

Back
to top